طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

سلام علیکم و رحمة‌الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏
«وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریم‏» سوره الأنفال، آیه ۷۴

هدف غایی در جامعه‌ی مبتنی بر آموزه‌های اسلام، جامعه‌ی هجری می‌باشد لذا تبیین مفهوم «هجرت» ضرورت دارد.
«هجر» ریشه‌ی حبشی دارد که در فارسی به آن «کوچ» گفته می‌شود. مبدأ تاریخ اسلام نیز بر هجرت نهاده شده است. ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربی در «مهاجر» بودن، و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کنند.
روش‌شناسی در اسلام مبتنی بر دوگانگی یا «ثنویت» است. اسلام دینی است که برای رسیدن به توحید از ثنویت آغاز می‌کند: «لا اله» «الا الله».  در روش‌شناسی توحید، تمام باطل را حذف و نفی می‌کنیم و به جای آن، تمام حق می‌ماند. به این ساز و کار، روش توحید می‌گویند.اسلام در روش‌شناسی، مؤلفه‌ی «هجرت» از آن انگاره‌ی منفی به انگاره‌ی مثبت می‌باشد یعنی هجرت از باطل به حق؛ «هجرت در ثنویت باطل و حق با ولایت».
اندیشه‌پژوهان می‌توانند سؤالات و شبهات خود در مطلب مورد نظر مطرح فرمائید. ان‌شاءالله در وقت مناسب به سؤالات و شبهات شما عزیزان پاسخ خواهم داد.
با تشکر

محمد سالار راوندی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

صهیونیسم Zionism

جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ب.ظ

انگلیس ترفند ویژه‌ای به نام ایدئولوژی‌سازی دارد که در طول 150 سال گذشته علاوه بر استعمار منطقه، برای نهادینه‌کردن حضور خودش استفاده کرده است.

Zionism

ایدئولوژی‌ها به دو دسته‌ی درون‌زا و برون‌زا تقسیم می‌شود. ایدئولوژی‌های بومی نوعی از ایدئولوژی هستند که درون‌زا محسوب می‌شوند و مبتنی بر اعتقادات خود مردم بومی منطقه تحت استعمار به وجود می‌آیند. برخلاف ایدئولوژی‌های مدرن که برون‌زا هستند و در سیر تکوین آن‌ها مفهومی به نام #روشن‌فکر شکل می‌گیرد. روشن‌فکر ابتدابه‌ساکن کسی است که به ایدئولوژی‌های برون‌زا مثل ناسیونالیسم (ملی‌گرایی)، مارکسیسم، لیبرالیسم، سکولاریسم، ایندیویژوالیسم و غیره گرایش دارد. ایدئولوژیِ درون‌زا ایدئولوژی‌ای است که از بنیان‌های نظری و اعتقادات درونی و بومی خودِ مردم منطقه شکل می‌گیرد و ساخت این‌ها هنرِ انگلیسی‌هاست. در اولین کاری که انگلیسی‌ها با کمک یهودی‌ها ایجام دادند این بود که در محیطِ بومی فلسطین، مبتنی بر وجود تپه‌ی صهیون، ایدئولوژی صهیونیسم را بنیاد نهادند.

صهیون، درزبان عبری، به معنای پُرآفتاب و نیزنام کوهی در جنوب غربی بیت‌المقدس است. کوه صهیون، زادگاه و آرامگاه داوودِ نبی علیه‏السلام و جایگاه سلیمانِ نبی علیه‌السلام بود. گاه این واژه نزد یهودیان، به معنای شهر قدس، شهر برگزیده و شهر مقدس آسمانی به کار می‌‏رود؛ ولی در متون دینی یهود، صهیون، اشاره به آرمان و آرزوی ملت یهود برای بازگشت به سرزمین حضرت داوود و سلیمان نبی علیهم‏السلام و تجدید دولت یهود دارد. صهیون نام تپه‌ای در شمال فلسطین اشغالی، نزدیک به منطقه «هارِ مجدونِ» [آرماگدون| منطقه‌ای‌ست که نبرد نهاییِ خیر و شر در آن‌حا اتفاق می‌افتد] است. یک‌صد و پنجاه سال کذشته ایدئولوژی صهیونیسم را به صورت بومی برای این‌ها به وجود آوردند چون می‌خواستند یک پیوند ایدئولوژیک برای یهود ایجاد کنند که تا وقتی خواستند از سراسر جهان جمعیت یهودی را جمع کنند در جایی به نام فلسطین، به او بگویند که یک پیوندی با تو و این منطقه وجود دارد و آن کوه یا تپه‌ای است به نام صهیون یا زایون Zion و زایونیزم Zionism یا صهیونیسم را از این‌جا شروع کردند.

صهیونیسم به عنوان یک ایدئولوژی چند ویژگی عمده دارد: جهان‌وطن، رادیکال و قائل به تجمیع منافع در یک منازعه‌ی نهایی است یعنی منافع خودش را در یهود، مسیحیت، اسلام، بودائیسم، هندوئیسم، مدرنیته و غیره دنبال می‌کند لذا نهله‌های صهیونیسم شامل، صهیونیست‌های یهودی، صهیونیست‌های مسیحی، صهیونیست‌های مسلمان، صهیونیست‌های بودائی، صهیونیست‌های هندو، و صهیونیست‌های مدرنیستِ سکولار می‌شود. پس ایدئولوژی صهیونیسم در واقع ایدئولوژی جهان‌شمول است که بر سر منافع مشترک در تمام نهله‌های فکری بشری و الهی حاضر است معامله کند. 

صهیونیسم جهانی

تلقی ایدئولوژی صهیونیسم از غیرصهیونیست‌ها این است که برده‌ی صهیونیست‌ها هستند؛ این ناظر به تلقی قوم یهود است که خود را قوم برگزیده می‌داند و دیگران را از سازوکار انسانیت بیرون می‌داند. این خود برتربینی که در صهیونیست‌ها است، مبنای عمل آن‌هاست.

تمام تلاش فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغاتیِ جمهوریِ اسلامی این بوده است که بین صهیونیسم با یهود فرق بگذارد. ما یهود رو یک دین ابراهیمی می‌گیریم و صهیونیسم را یک ایدئولوژیِ جعلیِ دست‌ساز و حول این بود که پدیده‌ای به نامِ اسرائیل بعداً به وجود آمد.

صهیونیسم

نظرات  (۱)

عرض سلام و احترام خدمت شما 

خیلی متشکرم از مطالب بسیار خوبتان

 

امکان دارد از طریق پیامرسان های بومی در ارتباط باشیم؟

پاسخ:
سلام علیکم و رحمة‌الله
خواهش می‌کنم

بله در پیام‌رسان «ایتا» درخدمت شما هستیم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی