طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

سلام علیکم و رحمة‌الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏
«وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریم‏» سوره الأنفال، آیه ۷۴

هدف غایی در جامعه‌ی مبتنی بر آموزه‌های اسلام، جامعه‌ی هجری می‌باشد لذا تبیین مفهوم «هجرت» ضرورت دارد.
«هجر» ریشه‌ی حبشی دارد که در فارسی به آن «کوچ» گفته می‌شود. مبدأ تاریخ اسلام نیز بر هجرت نهاده شده است. ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربی در «مهاجر» بودن، و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کنند.
روش‌شناسی در اسلام مبتنی بر دوگانگی یا «ثنویت» است. اسلام دینی است که برای رسیدن به توحید از ثنویت آغاز می‌کند: «لا اله» «الا الله».  در روش‌شناسی توحید، تمام باطل را حذف و نفی می‌کنیم و به جای آن، تمام حق می‌ماند. به این ساز و کار، روش توحید می‌گویند.اسلام در روش‌شناسی، مؤلفه‌ی «هجرت» از آن انگاره‌ی منفی به انگاره‌ی مثبت می‌باشد یعنی هجرت از باطل به حق؛ «هجرت در ثنویت باطل و حق با ولایت».
اندیشه‌پژوهان می‌توانند سؤالات و شبهات خود در مطلب مورد نظر مطرح فرمائید. ان‌شاءالله در وقت مناسب به سؤالات و شبهات شما عزیزان پاسخ خواهم داد.
با تشکر

محمد سالار راوندی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

شیعه انگلیسی؛ جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹ ق.ظ

"باید از ماجرای کربلا به نفع خویش بهرهبرداری کنیم؛ بدین صورت که از تمام امکانات خویش برای «یزید» معرفی کردن «حکومت ایران» استفاده نماییم"!

جفری هالورسون›، استراتژیست آمریکایی، پس از فتنه ۸۸ با انتشار مقاله‌ای در سایت مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه آریزونای آمریکا، تصریح نمود که دیگر راه‌کارهای نظامی برای مقابله با حکومت ایران چندان کارآیی نداشته و جبهه غرب و استکبار باید تغییر استراتژی داده و «براندازی نرم» را در دستور کار خویش قرار دهد.

صفحه اول

هالورسوناستراتژی خود را این‌گونه مطرح می‌کند که ما برای موفقیت در مقابل نظام و حکومت ایران، باید از ماجرای کربلا به نفع خویش بهره‌برداری کنیم. بدین صورت که از تمام امکانات خویش برای ‹یزید› معرفی کردن «حکومت ایران» استفاده نماییم. اما نکته‌ی جالب توجه در این‌جاست که او «جریان شیرازی‌ها» را به عنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرف‌داران امام حسین علیه‌السلام و مقابله با یزید ساختگی یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی می‌کند! 

هالورسون

«جریان شیرازی‌ها» به عنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرف‌داران امام حسین علیه‌السلام و مقابله با یزید ساختگی یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی

«جریان شیرازی‌ها»، به عنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرف‌داران امام حسین علیه‌السلام و مقابله با یزید ساختگی یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی

عمامه‌های انگلیسی

هالورسون›، این جریان شبه‌شیعه را به دلایل مختلفی برای عملیاتی نمودن این استراتژی، مناسب می‌داند. دلایل وی، عبارت‌اند از:

  1. سید بودن رهبر این جریان،
  2. اهل کربلا بودن اکثر طرفداران این طیف،
  3. منتقد بودن آن‌ها نسبت به نظام ایران،
  4. منتسب دانستن رهبر این جریان به عنوان «امام شیرازی» و این‌که شایعه‌ی کشته شدن او به وسیله‌ی سم و بدست حکومت ایران، بهترین دستاویزی است که ایفای نقش لشکر اولیاء را در این سناریوی مخوف برای این طیف مناسب جلوه می‌نماید.

کانال‌های منتسب به جریان شیعه انگلیسی

نکتۀ پایانی این مقاله، پیشنهاد به سنای امریکا برای کمک به این جریان بوسیله وسائل ارتباط جمعی از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و سایت‌های خبری در جهت ترویج افکار این جریان می‌باشد.

جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی

دریافت مقاله
عنوان: مقاله هالورسون "یک «ضدّ روایت (پادروایت)» برای حکومت مستبد ایران"
حجم: 427 کیلوبایت
توضیحات: اندیشکده‌‌ امریکایی یکی دیگر از طرح‌های امریکا برای براندازی ایران را رونمایی کرد‌؛ براندازی این‌بار با ابزار ‌شیعه‌ انگلیسی

پیوند مطلب در اینستاگرام «مبارز راوندی»

پیوند توییت «مبارز راوندی»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی