طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

سلام علیکم و رحمة‌الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏
«وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریم‏» سوره الأنفال، آیه ۷۴

هدف غایی در جامعه‌ی مبتنی بر آموزه‌های اسلام، جامعه‌ی هجری می‌باشد لذا تبیین مفهوم «هجرت» ضرورت دارد.
«هجر» ریشه‌ی حبشی دارد که در فارسی به آن «کوچ» گفته می‌شود. مبدأ تاریخ اسلام نیز بر هجرت نهاده شده است. ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربی در «مهاجر» بودن، و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کنند.
روش‌شناسی در اسلام مبتنی بر دوگانگی یا «ثنویت» است. اسلام دینی است که برای رسیدن به توحید از ثنویت آغاز می‌کند: «لا اله» «الا الله».  در روش‌شناسی توحید، تمام باطل را حذف و نفی می‌کنیم و به جای آن، تمام حق می‌ماند. به این ساز و کار، روش توحید می‌گویند.اسلام در روش‌شناسی، مؤلفه‌ی «هجرت» از آن انگاره‌ی منفی به انگاره‌ی مثبت می‌باشد یعنی هجرت از باطل به حق؛ «هجرت در ثنویت باطل و حق با ولایت».
اندیشه‌پژوهان می‌توانند سؤالات و شبهات خود در مطلب مورد نظر مطرح فرمائید. ان‌شاءالله در وقت مناسب به سؤالات و شبهات شما عزیزان پاسخ خواهم داد.
با تشکر

محمد سالار راوندی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

«خسارت»، مفهومی قرآنی است که از «ضرر» مرتبه‌­ی بالاتری دارد. ضرر که در برابر منفعت قرار دارد، عمدتاً ناظر به زندگی دنیوی است؛ اما در زندگی اخروی «منفعت» و «ضرر» چندان مطرح نیست، بلکه «خسارت» و «فلاح» در حیات اخروی مطرح است.

ربا، جنگ با خدا و رسول خداست

در سوره­‌ی مبارکه عصر، می­‌فرماید که «انسان در خسران است، مگر کسانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند».

حکمت حسابداری اسلامی

ایمان در قرآن هفت متعلق دارد:
1. ایمان به خدا
2. ایمان به غیب
3. ایمان به ملائکه
4. ایمان به انبیاء (ع)
5. ایمان به کتاب
6. ایمان به آخرت
7. ایمان به آیات الهی.

متعلقات هفت‌گانه ایمان

شیطان و جنود او در طول تاریخ ایمان، همواره این هفت متعلق، و اجزای آن­ها را مورد هجوم قرار داده‌­اند. یکی از این هفت متعلق، ایمان به خداست، که از راه القاء شک و ظن، همواره مورد تردید واقع شده است. اما در جامعه­‌ی مؤمنان، راه­‌های تخریب بنای ایمان به خدا، گوناگون است؛ یکی از راه‌هایی که وقتی گروه‌ی ایمان آوردند توسط شیطان در میان آنان رواج پیدا می­‌کند، تا بنای ایمان به خدا را ویران سازد، پدیده­ی مخرب «ربا» است. وقتی مردمی که مسلم و مؤمن شده‌­اند، در غفلت به سر ببرند و دانسته یا ندانسته، رباخوار شوند، عملاً به جنگ با خدا و رسول(ص) او رفته­‌اند.

جنگ با خدا و رسول (ص) او، جنگ با ایمان در هر هفت متعلق، به ویژه در ایمان به خداست. کسی که به خدا ایمان داشته باشد به جنگ او نخواهد رفت؛ هم­چنین، کسی که ایمان به رسول(ص) داشته باشد، به جنگ رسول­‌الله (صلوات الله علیه) نخواهد رفت.

در ربا، که قرآن آن را جنگ با خدا نام نهاده است، ایمان به کتاب، و ایمان به آخرت نیز نفی می­‌شود. زیرا مؤمن به کتاب، برخلاف کلام وحی عمل نمی‌کند، یا این­که مؤمن به آخرت، به گونه­ای عمل نمی­‌کند که در آخرت به جرم جنگ با خدا، عذاب شود.

ربا، دکترین نیازمحور جنگ نرم

ربا، از راه نیاز آحاد جامعه، در محیط اقتصادی شکل گرفته و شیوع می­‌یابد. شیطان در جنگ نرم، که در نهایت، هدفی جز ممانعت از شکل­‌گیری عرش الهی بر قلب مؤمن را دنبال نمی‌­کند، در مرحله­‌ی دوم، پس از پیدایش عرش­‌الرحمن در قلب مؤمن، در صدد ویران نمودن و واژگون ساختن آن است. کودتای شیطان در تخریب عرش‌­الرحمن در قلب مؤمن، از راه ربا محقق می­‌شود. ربا، دکترین شیطان برای کودتا علیه عرش‌­الرحمن است؛ لذا ربا، در زمره­‌ی مخرب­‌ترین دکترین‌­های جنگ نرم دسته­‌بندی می­‌شود، زیرا به گونه­‌ای خزنده، و از راه نیازهای معیشتی بشر وارد می­‌شود.

نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا (ربا)

▪️ reba.ir/faq

در ضمن آن‌چه مطالعه فرمودید، در واقع مبنای نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا می‌باشد.


در تقابل حق و باطل و در عرصه‌ای که جبهه‌ی کفر با تمام وجودش تلاش می‌کند معیشت مردم را به ربا آلوده کند، نهضتی انقلابی می‌باید تا در این کارزار دشوار به نبرد با اقتصاد کفرآمیز استکبار جهانی بپردازد و بینی کفر را به خاک بمالد. 

نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا (ربا)، قصد دارد سر تا پای اقتصاد ربای جهانی را به چالش کشیده و شرایط را برای ارائه‌ی الگوهای جایگزین حق‌پایه فراهم آورد.

به این منظور، در سه بخش #مبانی، #صحنه_جنگ و #دنیای_ما مطالب را به صورت اجمالی در کانال نهضت در کاشان ارسال نمودم. برای عضویت در کانال نهضت در کاشان به پیوند ذیل مراجعه فرمائید:


@Reba_Kashan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی