طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

سلام علیکم و رحمة‌الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏
«وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریم‏» سوره الأنفال، آیه ۷۴

هدف غایی در جامعه‌ی مبتنی بر آموزه‌های اسلام، جامعه‌ی هجری می‌باشد لذا تبیین مفهوم «هجرت» ضرورت دارد.
«هجر» ریشه‌ی حبشی دارد که در فارسی به آن «کوچ» گفته می‌شود. مبدأ تاریخ اسلام نیز بر هجرت نهاده شده است. ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربی در «مهاجر» بودن، و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کنند.
روش‌شناسی در اسلام مبتنی بر دوگانگی یا «ثنویت» است. اسلام دینی است که برای رسیدن به توحید از ثنویت آغاز می‌کند: «لا اله» «الا الله».  در روش‌شناسی توحید، تمام باطل را حذف و نفی می‌کنیم و به جای آن، تمام حق می‌ماند. به این ساز و کار، روش توحید می‌گویند.اسلام در روش‌شناسی، مؤلفه‌ی «هجرت» از آن انگاره‌ی منفی به انگاره‌ی مثبت می‌باشد یعنی هجرت از باطل به حق؛ «هجرت در ثنویت باطل و حق با ولایت».
اندیشه‌پژوهان می‌توانند سؤالات و شبهات خود در مطلب مورد نظر مطرح فرمائید. ان‌شاءالله در وقت مناسب به سؤالات و شبهات شما عزیزان پاسخ خواهم داد.
با تشکر

محمد سالار راوندی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

چند نکته اجمالی درباره FATF و لوایح آن

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ق.ظ

نیروی ویژه اقدام مالی FATF، پازلی از محاصره‌ی مالی ایران در جنگ مالی-ارزی آمریکاست؛ ایسا، کاتسا و یو-ترن از آمریکا و FATF، پالرمو و CFT از نهادهای بین‌المللی (UN). 

پیوند مطلب در اینستاگرام و تلگرام

تحریم‌های دپارتمان خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا

یک، حتی اگر FATF هم اجرا شود، تأثیری در تبادلات مالی و بانکی ندارد. چون در بیانیه‌های مرتبط با ایران وعده‌ی رفع تحریم‌های یانکی را نداده‌اند. مثلاً پس از امضای توافق‌نامه‌ی دولت روحانی با FATF در خرداد ۹۵، نیروی ویژه در تاریخ ژوئن 2016 طی بیانیه‌ای از پیوستن ایران به FATF خوش‌آمد می‌گوید؛ "بیانیه‌ای که تأکید می‌کند اگر ایران پیشرفت کافی در اجرای طرح اقدام نداشته باشد، نیروی ویژه اقدامات متقابل انجام می‌دهد و هم‌چنین، اگر طی ۱۲ ماه به تمام تعهداتش عمل کند، نیروی ویژه گام‌های بعدی رو انجام می‌دهد"
پس هدف پذیرش FATF رفع تحریم‌ها بوده یا گام‌های بعدی؟!!
در بند‌های FATF، ایران تعهد داده که دو کنوانسیون پالرمو و CFT تصویب و اجرا کنند! در توصیه‌های FATF، بایستی کامل کنوانسیون‌های وین، پالرمو، سازمان ملل متحد علیه فساد و CFT اجرا شود.

دو، در قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم CFT، طبق تعریف آمریکا و اروپای مستکبر از تروریسم شامل حزب‌الله لبنان، حماس، ملت سوریه، عراق و یمن، و کسانی‌که در مقابل سلطه‌‌جویی‌ها و ظلم‌های آن‌ها مقاومت کند، می‌شوند. در‌حالی که از نظرِ ما از جنبش‌های آزادی‌بخش تلقی می‌شوند.

سه، در دوره‌ی قبلی مجلس، جهت از بین بردن هرگونه بهانه‌ای، قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم براساس اهداف نظام اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان از سوی رئیس (سخن‌گوی) مجلس آقای لاریجانی به رئیس جمهوری آقای روحانی ابلاغ شد. سوال مهم و کلیدی این است که با وجود قانون مصوب مبارزه با تأمین مالی تروریسم در داخل کشور، چه نیازی به تعهد دادن به طرف غربی است؟ قانون مطلوب آمریکا و اروپا در زمینه‌ی تروریسم، چه تفاوتی با قانون مصوب نظام جمهوری اسلامی ایران که خواسته‌ی آن‌ها را تأمین نکرده و دولت آقای روحانی نیز متأسفانه با تمکین خواسته‌های آنها لایحه جدید قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به مجلس ارائه داده است؟

چهار، دولت روحانی سعی کرده تا مشکلی که «نهضت‌های آزادی‌بخش و مبارزات گروه‌های مقاومت و ایران» در پیوستن به CFT به وجود می‌آید اعلامیه‌ای تفسیری حل کند؛ در حالی‌که این اعلامیه تفسیری دولت صرفاً مصرف داخلی داشته و هیچ‌گونه ارزش حقوقی نداشته و نمی‌تواند به عنوان حق‌الشرط نسبت به مواد کنوانسیون تلقی شود. در بیانیه 27 ژوئن 2016، آمده است: "ایران ذیل بیانیه عمومی FATF باقی خواهد ماند تا وقتی که طرح اقدام، به صورت کامل اجرا شود. ... FATF قویا از ایران می خواهد که به صورت کامل نواقص مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را اجرا کند."

پنج، چرا مجلس خودش برای موضوع مبارزه با تروریسم، قانون نمی‌گذارد؟! وقتی می‌شود قوانین داخلی داشت، چرا متعهد به قوانین کنوانسیون‌های بین‌المللی شویم که یقه‌گیری نهادهای بین‌المللی از ایران باشد؟

«لن تَرْضىَ‏ عَنکَ الْیهَُودُ وَ لَا النَّصَارَى‏ حَتىَ‏ تَتَّبِعَ مِلَّتهَُمْ  قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُْدَى‏  وَ لَئنِ‏ِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِى جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ  مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلىِ‏ٍّ وَ لَا نَصِیر؛ ترجمه: یهود و نصارى هرگز از تو راضى نمى‌‏شوند مگر وقتى که از کیش آنان پیروى کنى بگو تنها هدایت، هدایت خدا است و اگر هوى و هوس‌هاى آنان را پیروى کنى بعد از آن علمى که روزیت شد، آن وقت از ناحیه خدا نه سرپرستى خواهى داشت و نه یاورى!» [بقره، آیه ۱۲۰]

جهان استکبار به کمتر از محو کامل هویت دینیِ شما راضی نیست و این پیش‌روی هیچ حدیقفی ندارد.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی