طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

سلام علیکم و رحمة‌الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏
«وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریم‏» سوره الأنفال، آیه ۷۴

هدف غایی در جامعه‌ی مبتنی بر آموزه‌های اسلام، جامعه‌ی هجری می‌باشد لذا تبیین مفهوم «هجرت» ضرورت دارد.
«هجر» ریشه‌ی حبشی دارد که در فارسی به آن «کوچ» گفته می‌شود. مبدأ تاریخ اسلام نیز بر هجرت نهاده شده است. ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربی در «مهاجر» بودن، و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کنند.
روش‌شناسی در اسلام مبتنی بر دوگانگی یا «ثنویت» است. اسلام دینی است که برای رسیدن به توحید از ثنویت آغاز می‌کند: «لا اله» «الا الله».  در روش‌شناسی توحید، تمام باطل را حذف و نفی می‌کنیم و به جای آن، تمام حق می‌ماند. به این ساز و کار، روش توحید می‌گویند.اسلام در روش‌شناسی، مؤلفه‌ی «هجرت» از آن انگاره‌ی منفی به انگاره‌ی مثبت می‌باشد یعنی هجرت از باطل به حق؛ «هجرت در ثنویت باطل و حق با ولایت».
اندیشه‌پژوهان می‌توانند سؤالات و شبهات خود در مطلب مورد نظر مطرح فرمائید. ان‌شاءالله در وقت مناسب به سؤالات و شبهات شما عزیزان پاسخ خواهم داد.
با تشکر

محمد سالار راوندی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

در ظاهر ماجرا، ‹حسن عباسی› یک سؤال پرسید: «چرا عمل‌کرد ‹آمدنیوز› نسبت به امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوه قضائیه و غیره، با روی‌کرد تهمت‌های فحش‌محور بوده اما نسبت به آقای علویِ وزیر اطلاعات و آقای روحانی رئیس جمهور، با روی‌کرد خبرهای نقدمحور؟!»

سؤال استاد حسن عباسی

گوشه‌ای از مجموعه توهین‌ها و تخریب‌های آمدنیوز، گردآوری شده در قالب یازده مجلد کتاب

حسن عباسی› متخصص و کارشناس علوم استراتژیک است. علم استراتژی، علم بقاء جامعه است؛ همان‌گونه که دانش پزشکی، متولی تأمین ثبات و بقاء جسم انسان است. دانش استراتژی نیز، ثبات و بقاء ملی را تضمین می‌کند.

استاد حسن عباسی در جلسه‌ای در کلبه کرامت

بارها وی در محافل تخصصی و دانشگاهی برای تحقق اشراف اطلاعاتی هوش‌مند نکاتی رو تکرار فرمودند:

  1. دشمنتون رو خوب بشناسید؛
  2. ببینید نیت دشمن‌تون چیه؟
  3. به هیچ وجه به دشمن‌تون حمله نکنید؛
  4. استراتژی دشمن رو هدف قرار بگیرید و به استراتژی‌اش حمله کنید.

دریافت
مدت زمان: 48 ثانیه

حسن عباسی› مواجهه‌ی قضایی بین خود و سیدمحمود علوی رو نیز یک «خواسته‌ی استراتژیک» می‌داند و آن خواسته عبارت است از «زدودن فساد سیاسی حاصل از روابط جناح‌های سیاسی درون نظام با رسانه‌های اپوزیسیون در خارج از کشور.»

نامه استاد حسن عباسی

ایشان در نامه‌ای در ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ابعاد این فساد سیاسی رو روشن می‌نماید: «ابعاد و قدمت بیست ساله‌ی این فساد سیاسی در جناح لیبرال و اصلاح‌طلب این است که طیف سیاسی مزبور از ۱۳۷۸ به این سو به تاکتیک رسانه‌ایبازتابی› روی آورده است. تاکتیک بازتابی، شیوه‌ای است که یک حزب و جناح سیاسی هنگامی که در قدرت و در ‹پوزیسیون› است، هم‌زمان موضع ‹اپوزیسیون› می‌گیرد، اما برای این که در بازی سیاسی، از صحنه‌ی رقابت حذف نشود، حرف و سخن خود را از زبان رسانه‌های بیگانه، به ویژه از بیرون مرزها می‌زند تا مشمول قوانین نشود و ملزم به رعایت ملاحظات حقوقی داخلی نگردد.»

بخشی از نامه استاد حسن عباسی قبل از بازگشت به زندان

اشتباه جناب آقای علوی به عنوان وزیر اطلاعات و مجموعه‌ی دولت آقای روحانی این بود که با حقوقی کردن یک پرسش رسانه‌ای، محملی فراهم آوردند تا این روند بیست ساله‌ی تاکتیک رسانه‌ای ‹بازتابی›، به بهانه‌ی آمدنیوز، بازخوانی شود.

در سال‌های آینده نیز روشن خواهد شد، استاد حسن عباسی› با پذیرش هزینه‌ی زندان، عَلَم مبارزه با فساد سیاسی را بالا برد و آن‌چه پدید آمد، گارانتی امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

«صبر استراتژیک» داشته باشیم!

زندگی یک مصلح اجتماعی

رشته‌توییت «صبر استراتژیک داشته باشیم»

پرونده فساد سیاسی - تئوری رسانه‌های بازتابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی