طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

طاها مهاجر

سلام علیکم و رحمة‌الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏
«وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریم‏» سوره الأنفال، آیه ۷۴

هدف غایی در جامعه‌ی مبتنی بر آموزه‌های اسلام، جامعه‌ی هجری می‌باشد لذا تبیین مفهوم «هجرت» ضرورت دارد.
«هجر» ریشه‌ی حبشی دارد که در فارسی به آن «کوچ» گفته می‌شود. مبدأ تاریخ اسلام نیز بر هجرت نهاده شده است. ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربی در «مهاجر» بودن، و پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که مهاجر کسی است که از گناهان هجرت کنند.
روش‌شناسی در اسلام مبتنی بر دوگانگی یا «ثنویت» است. اسلام دینی است که برای رسیدن به توحید از ثنویت آغاز می‌کند: «لا اله» «الا الله».  در روش‌شناسی توحید، تمام باطل را حذف و نفی می‌کنیم و به جای آن، تمام حق می‌ماند. به این ساز و کار، روش توحید می‌گویند.اسلام در روش‌شناسی، مؤلفه‌ی «هجرت» از آن انگاره‌ی منفی به انگاره‌ی مثبت می‌باشد یعنی هجرت از باطل به حق؛ «هجرت در ثنویت باطل و حق با ولایت».
اندیشه‌پژوهان می‌توانند سؤالات و شبهات خود در مطلب مورد نظر مطرح فرمائید. ان‌شاءالله در وقت مناسب به سؤالات و شبهات شما عزیزان پاسخ خواهم داد.
با تشکر

محمد سالار راوندی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
پیوندها

تقی‌زاده زمانه‌ات را بشناس!

جمعه, ۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۹ ب.ظ

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) {1-1-98}: «در داخل متأسفانه بعضی‌ها غرب را بَزک می‌کنند، رتوش می‌کنند! ...حرف تقی‌زاده ها به کرسی نخواهد نشست.»

پیوند توییت

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سخنرانی نوروزی‌شان در حرم رضوی، شبه‌روشنفکران داخلی که دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند را با حسن تقی‌زاده، به‌اصطلاح منورالفکر دوران پهلوی مقایسه کردند و برخی از خصوصیات آن‌ها را برشمردند.

اطلاع‌نگاشت | تقی‌زاده‌های امروز

لوح | بَزَک غرب، آن‌چه تقی‌زاده‌های امروز انجام می‌دهند؟


بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی؛ ۱۳۹۸/۰۱/۰۱

در داخل متأسّفانه بعضی‌ها غرب را بَزک می‌کنند، بدی‌های غرب را توجیه می‌کنند، رتوش می‌کنند، نمی‌گذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولت‌های ظاهر‌الصّلاح -مثل فرانسه، مثل انگلیس، مثل دیگران- در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعات‌چی‌ها بین‌شان هست، رسانه‌ای‌ها بین‌شان هست؛ مثل تقی‌زاده.

در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل تقی‌زاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرف‌ها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمی‌گویند امّا مضمون حرف‌شان این است. آن‌هایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روش‌های غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق می‌کنند، پمپاژ می‌کنند، این‌ها همین تقی‌زاده‌های جدیدند. آن‌هایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ البتّه امروز به توفیق الهی جوان‌های مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند.

سخن‌نگاشت | حرف تقی‌زاده‌ها به کرسی نخواهد نشست

رشته‌توییت‌های «تقی‌زاده زمانه‌ات را بشناس!»

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) {1-1-98}: «در داخل متأسفانه بعضی‌ها غرب را بَزک می‌کنند، رتوش می‌کنند! ...حرف تقی‌زاده ها به کرسی نخواهد نشست.»

عباس آخوندی

عباس آخوندی [فعال سیاسی در حوزه تمدن ایران‌شهری]: "لیبرالیسم یعنی این‌که همه برای کسب حقوق خود آگاه باشند و کسی به حق آن‌ها تعدی نکند"!

پیوند توییت

روزنامه شرق: امضای کری، تضمین است

عباس عراقچی {30 آذر 1394}: "آقای کری با این تعهد که برای دولت آمریکا ایجاد کرده، اجرای برجام را در حقیقت تضمین کرده و گفته آمریکا به تعهداتش در برجام به گونه‌ای عمل می‌کند که نقصی در آن وجود نداشته باشد."

پیوند توییت

جمشید پژویان

جمشید پژویان [مشاور اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد] {2-5-1393}: "وقتی که در سال ۱۳۴۴، مرحوم پیرنیا، استادان را دورهم جمع کرد، تا دانشکده اقتصاد را در دانشگاه تهران تأسیس کند، استادان اکثراً فارغ‌التحصیل اروپا بودند و به همین دلیل بیشتر آموزش اقتصاد بر پایه همان مکاتب اروپایی شکل گرفته بود. اقتصاد آمریکا در آن دوره چند دهه از اقتصاد اروپا جلوتر بود و اتفاقاً خود دکتر پیرنیا که در آمریکا تحصیل کرده بود، علاقه‌ی زیادی داشت تا اقتصاد به سبک آمریکایی را به کشور منتقل کند، به همین دلیل عده‌ای دانشجو از جمله خود من با حمایت دانشکده برای یادگیری اقتصاد به آمریکا رفتیم و در جریان انقلاب به ایران برگشتیم. مرحوم دکتر خلیلی تهرانی در جریانات انقلاب فرهنگی همت کردند و تعداد بیشتری از استادان ایرانی اقتصاد آمریکا را گرد هم آوردند و با بازگشت این گروه آخر تحولی در آموزش علم اقتصاد ایران به وقوع پیوست، سرفصل دروس عوض شد و در مجموع آموزش اقتصاد درایران بسیار به آموزش اقتصاد در آمریکا شبیه شد".

پیوند توییت

 

این مطلب، به‌روزرسانی می‌شود ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی